zondag 14 maart 2021

Op verzoek van mijn man deze raad: leg nooit klederen op de radiator te drogen! Na 22 jaar stout geweest te zijn (ik beken) was het hier enkele weken geleden (toen het gesneeuwd had) bijna prijs. Radiator hoger gezet om 's nachts meer elektriciteit op te slaan, kledij er zoals gewoonlijk bovenop om te drogen....Om 5u30 werd mijn man gewekt door het rookalarm dat afging. Ik dacht o nee, die heeft zijn wekker per ongeluk te vroeg gezet, dus ik bleef liggen. Maar na zo'n 5 minuten sirène ging ik toch kijken wat er gaande was. In de felle rookontwikkeling zag ik Andy nauwelijks. De ramen stonden al open en mijn lieve echtgenoot was volop bezig met de schuldige kledij op vuurvaste steen toe te dekken met een een branddeken! Enfin, na een volle week ellendige rookgeur (oplossing : overal dagelijks schaaltjes met azijn plaatsen baksoda en een speciaal eco-spuitflesje van Bol.com tegen rookgeur) met maximale ventilatie ( brrr in de kou) waren we "back to normal". Alles wel duchtig moeten poetsen (en ja ook het plafond) alsof de meest uitgebreide lentekuis van mijn leven 2 maanden vroeger viel. Nee hoor, we vervelen ons niet tijdens deze uitdagende tijden! Ondertussen kreeg mijn man na jaren koppig verzet van mijn kant uit zijn zin: een droogkast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten