zondag 6 mei 2012

Hip, hipper, hipst... het komt me stilaan de "...." uit...

Vaak erger ik me dood aan het "hip, hipper, hipst" taalgebruik en gedrag dat ons via al het entertainmentgeweld  massaal overspoelt. In de drang om allemaal vooraan te geraken en gezien te worden, loopt iedereen over iedereen en overtreft iedereen iedereen om toch maar het coolst over te komen enzovoort enzovoort.

Ik vind dat allemaal zo vermoeiend ... Maar als artiesten zitten we soms mee in die mallemolen rond  te draaien.
Een lijstje maken van alles wat me stilaan in het entertainment taalgebruik en houding "de strot" begint uit te komen zou uren vergen. Toch een paar voorbeelden? "Ik ga er voor", "Geef er een lap op", "Het is mijn ding", "sexy" "Sexy" "Sexyyyyy".... enzovoort....

Dan krijg ik echt heimwee naar het gewone, het echt gemeende, het warme, het verwarmende...
In al het overaanbod van "hebt ge me gezien" Allez, "hebt ge me niet gezien" is het zo vaak hard zoeken naar ....het gewone, het warme...
Al dat flitsend gedoe, ook wij worden er al te vaak in meegezogen en vooral leeggezogen ...

Al te vaak kruip ik dan 's avonds in mijn bedje met een gevoel van "oef, hier op deze plaats kan ik eindelijk gewoon mezelf zijn. Mijn imago afleggen, en vooral al dat flitsend gedoe van de TV en live evenementen die veel volk trekken uit mijn overbeladen hoofd bannen en me gewoon een klein deeltje voelen van dat grote universum." Want onze planeet is en blijft gelukkig magnifiek in haar natuur...waar alles gewoon "is"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten