dinsdag 7 februari 2012

Broeden, broeden en nog eens broeden

Ik ben aan het broeden op een gloednieuwe creatieve workshop die ik in de zaal van het OCMW in Werchter zou willen geven. Een workshop die zich richt tot mensen die met "iets"naar buiten willen komen voor een publiek en die dat zo in kleine groep eens willen uitproberen. Dat "iets" kan iets artistiek zijn of daarnaast ook te maken met iets dat zij vanbinnen voelen broeden maar waar ze wat schrik van hebben om mee naar buiten te komen. Dus heel ruim opgevat, het hoeft niet iets artistiek te zijn, het kan echt gewoon iets zijn dat ze willen delen in een kleine groep van mensen.
Ik kan hierbij mijn ruime ervaring van 17 jaar podiumwerk in de workshop gooien. Tips geven van hoe je dat aanpakt, hoe je je publiek boeit, wat te doen als het eens wat dreigt mis te lopen of als je een mindere dag hebt enzovoort. Maar niet alleen dat, ik werk ook al 30 jaar aan mijn persoonlijke groei, enfin heel mijn leven al in feite en ook op dat vlak valt er veel te delen. Wat zit er achter een artistieke of andere boodschap aan het publiek? Hoe steek je er iets van een diepere betekenis achter zodat het overkomt bij wie er "klaar" voor is of "rijp" voor is?
Het zou een workshop van 1 dag worden ook al besef ik zelf dat dat wel kort is maar praktische gezien is dit op dit moment niet anders mogelijk. En op een dag kan je al veel bereiken, die klik in je hoofd, dat is de allereerste maar ook de allerbelangrijkste stap. Laat me weten indien je, als toevallige lezer van mijn blog,  daar interesse voor zou hebben : mail : info@andyendi.be
Ik ga dit alles nu wat meer in detail in een folder uitwerken en hoop dat alles binnenkort op mijn gloednieuwe Facebook profiel te zetten. Maar dat is een andere zaak. Doordat ik te snel een "fan page" voor Andy & Di wou aanmaken en je daarna geen persoonlijk profiel meer kan maken met dezelfde account bij Facebook moet ik nu 14 dagen wachten! Dat is de tijd nodig om een bestaande account permanent te laten verwijderen bij Facebook.  Eigenlijk vind ik dat veel te lang voor het hoog technologische, snelle Facebook maar ze willen jou daar blijkbaar absoluut vasthouden, eens je daar een account hebt...
En voor het overige kijk ik vandaag vooral uit naar het programma Koppen XL vanavond op de VRT om 21u30 over "er is leven na de dood" of bijna-dood ervaringen. Dat intrigeert me al jaren en ik heb daar o.a. een paar jaar geleden  een uiterst boeiend doctoraat van de KULeuven over gelezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten