vrijdag 9 december 2011

Everything Changes...

Ik hou wel van december. Van zodra het schemert gaat bij ons de houtkachel aan en dan geniet ik er van om, met een lekker kopje kruidenthee in de hand, zo lang mogelijk naar de vlammen te kijken. Dat is voor mij pure meditatie, pure kunst, het maakt me diep gelukkig...Mijmerend zonder echt met iets bezig hoeven te zijn...me overgevend aan de unieke stilte van onze donkere wintermaand,
En dan zijn er de kerstfeesten van de organisaties waar wij voor optreden. Stemmig, gezellig, samen zingen, de echte kerstsfeer opsnuiven zonder het ooit beu te worden...
Nee ik hoef geen drukke winkelstraten, geen Xmas Shopping, geen uiterlijk vertoon...

En ondertussen hebben we na 540 dagen een regering! Ik ben er blij mee, ook al voel ik op vele plaatsen in Vlaanderen dat het allemaal nog moeilijk ligt: Ik vind in elk geval, volgens de wijsheid van mijn grootmoeder: "beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht".
Ons land was anders naar de knoppen, met die problemen in Europa. We hebben maar net op tijd een regering! Dat moeten we allemaal toch wel beseffen...
Het is natuurlijk wennen aan een Waalse premier. Maar dat komt wel goed. Uiteindelijk moeten we hem beoordelen op zijn daden en niet op zijn Nederlands. Het is al een hele klus dat hij een regering in hetzelfde vaarwater gekregen heeft...Want het zag er lang gewoon totaal onmogelijk uit.

Wij houden niet echt van verandering, dat zit blijkbaar in vele genen verankerd. Maar alles verandert uiteindelijk voortdurend in het leven, alleen al de seizoenen tonen dat aan.
Andy heeft nu zijn lied "Everything Changes" op Youtube gezet. Het komt uit ons gefilmd optreden van 2001, 10 jaar geleden dus, maar dat was wel heel speciaal omdat we toen vergezeld waren van 3 zingende vrienden en een live band.
Everything Changes: klik hier om het te bekijken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten