vrijdag 19 augustus 2011

Autobiografische song met video van Andy op Youtube + over Pukkelpop

Zopas heeft Andy zijn autobiografisch nummer "Music" met een fantastische video op Youtube gezet : Klik op deze link
De video's die Andy maakt met zijn kwaliteitscamera worden alsmaar gesofisticeerder, en mooier!

Het Drama van Pukkelpop spookt vandaag door mijn hoofd want het doet me onmiddellijk terugdenken aan een heel persoonlijk engste moment van een aantal jaren geleden op Marktrock tijdens een optreden van uitgerekend Skunk Anansie. Veel te veel volk op de Oude markt en ik moest toen echt de vuisten ballen tegen de rug van de mens die voor me stond, gewoon om nog adem te kunnen halen. Sindsdien heb ik nooit nog massa festivals of andere evenementen met massa's volk bezocht. Je moet je noodgedwongen overgeven aan de waanzin, als die uitbreekt en dat wil ik zoveel als ik kan vermijden.
Voor mij persoonlijk hebben de meeste massa festivals trouwens ook iets demonisch zo gekregen. Sommige jonge mensen gedragen zich onder invloed van alcohol, vaak ook drugs, uitzinnig en simpelweg waanzinnig, opgezweept door het "rauwe lawaai" dat aan hen verkocht wordt als muziek. Alle remmen los voor een uit de hand gelopen soort van orgie-toestand, echt demonisch eigenlijk. Letterlijk beestachtig, met alle respect voor de echte dieren. Dus nee, mij zie je daar al lang niet meer...
Ook al blijft het noodlot iets uitzonderlijks, festivals houden nu eenmaal een verhoogd risico in, kijk maar naar de lijst van festivals waar het ooit misliep.
Bij dit voorval van Pukkelpop vergeten we in het bijzonder dat de natuur uiteindelijk de baas blijft. Hoe uitzonderlijk dat zwaar onweer uitgerekend boven Kievit ook was.
Ik voel uiteraard diep mee met de familie en vrienden van de 5 mensen die nooit meer terugkeren uit die hel. Het noodlot is hen fataal geworden...Laat ons hopen dat de zwaargewonden er heelhuids doorkomen...Maar met welke lichamelijke gevolgen? Met welke trauma's zullen zij worstelen? Als ik al zie wat dat ene optreden toen op Marktrock een aantal jaar geleden met mij gedaan heeft? Sindsdien hebben ze wel Marktrock veiliger gemaakt en overbevolking op de Oude Markt wordt nu voorkomen. En dan gebeurt er weer dit, van een totaal andere orde, op Pukkelpop...

Nee, toch maar liever van die prachtige video van Andy genieten: van zijn Music! Kijken maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten