maandag 18 juli 2011

Vive le Vélo en Andy & Di's nieuwe show...

Oef : eens een rustige week thuis voor de boeg. Even geen optredens. Vorige week de Engelse schoonfamilie op vakantie gehad. Dat was leuk maar toch heel intensief. Je dient immers te zorgen voor voldoende entertainment en sightseeing, er wordt veel bij gebabbeld en gedeeld en daarbovenop heb je je normale dagtaken: bvb. in de moestuin die niet stopt omwille van volk op bezoek.  Maar je bent dan toch ook wat in vakantiestemming en ...je krijgt een en ander cadeau als beloning! Het gekke is dat eens ze terug huiswaarts vertrokken zijn vooral de stilte in huis toch weer wennen is. Maar niet getreurd want in de eerste helft van augustus komen de kinderen van Andy op vakantie. Dat wordt weer uitbundig, zeker weten.
Deze week ben ik van plan van veel in de tuin te werken want die is na 2 weken rustig aan serieus aan het verwilderen...En onkruid wiedt je het gemakkelijkst als het geregend heeft.
Maar daarnaast vooral creatief nadenken over vernieuwingen in "onze show". Dat wordt niet gemakkelijk want nu is dat een stromend geheel, vol afwisselingen en goed uitgekiende bindingen tussen dat alles. Voor het publiek moeten we niets wijzigen want die zijn keer op keer enthousiast over wat we brengen. En we hebben toch overwegend telkens weer een ander publiek voor elk optreden. Maar voor onszelf is er wat nood aan veranderingen: vooral om het vernieuwend boeiend voor onszelf te maken. Nu nog een leeg blad...Ik hoop dat er inspiratie komt tussen de Ronde van Frankrijk door. Want ja, die Alpen komen er aan en dan wil ik toch de strijd volgen tussen de grote tenoren van deze tour. Ik kan er niet aan doen: ook al is alles opgeklopt met commerce en opgeblazen grootsheid, ik luister graag naar de tactische uitleg en andere ontboezemingen van Michel Wuyts en José De Cauwer.  Gelukkig heb ik een koptelefoon waarmee ik dan toch tegelijkertijd in de tuin of ergens in huis bezig kan zijn. En als er dan iets spannend gebeurt loop ik wel vlug even naar de TV.
Een nadeel: met zo'n koptelefoon is het wel moeilijk om een nieuwe show met alles er op en er aan uit te werken...Gelukkig is die tour enkel in de latere namiddag spannend...En maar een 4tal dagen zoiets nog...En avance...Vive le Vélo... Vive la créativité!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten