woensdag 4 mei 2011

Deugddoend Vrijwilligerswerk met onze Joda groep....

Tussen de optredens door doe ik geregeld ook aan vrijwilligerswerk. Zo bvb. organiseer ik samen met een paar andere toffe mensen uit mijn dorp geregeld leuke animatie voor de plaatselijke jong volwassenen met een fysieke of mentale beperking.  Onze groep noemt Joda. Zo zijn we vorige zaterdag voor onze jaarlijkse uitstap naar Bokrijk geweest. Maar om de 6 weken doen we ook een gewone andere leuke activiteit, meestal in of rond ons dorp.  We zijn allemaal vrienden onder mekaar en nu we ondertussen een paar jaar bezig zijn met Joda, hangt de groep goed samen. Ik leer ook veel van deze jong volwassenen. Gewoon door hun "zijn" drukken ze je steeds weer op de essentie: vriendschap, niet teveel tralala, eerlijke communicatie, oprecht plezier en dat alles met een klein budget. Een mens heeft echt niet veel nodig om goede animatie te organiseren: je fantasie wat laten werken en het vooral eenvoudig en oprecht houden. Want uiteindelijk is niet zozeer wat we doen van belang maar wel hoe we dat samen als groep beleven. Als het contact met mekaar goed zit dan is het automatisch een bijzonder leuke namiddag...Altijd weer opnieuw...Het maakt me blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten