woensdag 16 februari 2011

Leven op het ritme van de natuur...

Wat ik zo mooi vind aan mijn leven als artiest is de flexibiliteit die het me geeft. Als er geen optredens zijn, kan ik mijn dagen invullen zoals ik het op het moment aanvoel, en dat is een luxe, nee? Ja vroeger had ik ook heel graag zoveel mogelijk structuur en toegegeven, soms mis ik wel wat structuur. Maar het grote voordeel is toch dat ik meer op het ritme van de natuur kan leven. Is het mooi weer, dan werk ik in de moestuin of siertuin. Of in elk geval buiten. Regent het, dan doe ik van alles aan de computer en zelfs creatief werk gaat dan goed. Poetsen en opruimen natuurlijk ook.. Of de boekhouding van onze VZW doen, enzovoort. De wintermaanden zijn voor mij ideaal om nieuwe dingen voor ons optreden uit te denken/proberen. In de lente vraagt de moestuin veel aandacht en in de zomer is het oogsttijd...Maar je voelt zo dat ritme van de seizoenen goed en dat heb ik graag. Beschavingen die zich afstemmen op het ritme van de natuur hebben me altijd al sterk gefascineerd.
De rode draad in mijn agenda zijn natuurlijk wel de optredens of opnames in de studio, die hebben altijd topprioriteit.
Eigenlijk ben ik dus wel blij met mijn leven op dit moment. Het is behoorlijk goed in balans, door de week doe ik totaal uiteenlopende dingen. En met af en toe een totale verrassing tussendoor houden we ons op onze "qui-vive."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten